This website is using a security service to protect itself from online attacks. The action you just performed triggered the security solution. There are several actions that could trigger this block including submitting a certain word or phrase, a SQL command or malformed data.
You can email the site owner to let them know you were blocked. Please include what you were doing when this page came up and the Cloudflare Ray ID found at the bottom of this page.
강의개요: 서론에 대한 역대 흐름을 학습, 이해함으로써 자기 작품을 평가할 수 있는 안목을 기르고 나아가 예술전반에 걸친 비평적 안목을 고양한다.
강의목표: 서예의 기본 소양으로 文,史,哲에 대한 이해를 높이고, 큰 사상적 틀로서의 시대성과 개인적 예술관이 시대별로 어떻게 표출되었는가 탐구한다.
강의내용: 한국서론에 대한 이해를 높이기 위하여 우선 중국서론을 개관해 보고, 이후에 시대별 유명 서예가와 그의 작품 경향을 평가해 본다.
강의방법:
1. 교재 및 프린트물, 인터넷을 이용하여 서론을 강의하고, 시대별 대표적인 서예가의 이론적 특징과 예시 작품을 살펴본다.
2. 각자 관심을 가지고 있는 서론가 한 명을 선택하여 그의 시대적 배경과 서론의 창의적 안목에 대하여 발표하게 한다.
3. 학기말에는 수강 내용 정리 및 실제 예시 작품을 통한 서예 평론을 제출하게 한다.
교재 및 참고문헌:
吳明南 著 <書論選讀>, 미술문화원, 2004
閔祥德 著 <서예란무엇인가>, 대구서학회편역, 1998
신문 및 잡지 등의 저널
인터넷 활용
This website is using a security service to protect itself from online attacks. The action you just performed triggered the security solution. There are several actions that could trigger this block including submitting a certain word or phrase, a SQL command or malformed data.
You can email the site owner to let them know you were blocked. Please include what you were doing when this page came up and the Cloudflare Ray ID found at the bottom of this page.